رنگ کامپوزیت توکویاما

۲۲۳ بازديد

مشخصات و ویژگی های کامپوزیت توکویاما

رنگ کامپوزیت توکویاما بسیار متنوع است و به طور کلی در طیف گسترده ای وجود دارد. این کامپوزیت محصول کشور ژاپن می باشد و در حال حاضر جزو مدرن ترین و بهترین ها در بازار نیز به شمارمی رود و در مقایسه با کامپوزت های دیگر از قیمت کم تری برخوردار می باشد. نکته ی جالب توجه آنکه کامپوزیت ونیر سپیدنت جزو اولین کامپوزیت هایی بود که به بازار دندانپزشکی معرفی شد. این کامپوزیت از درخشندگی و زیبایی ظاهری خوبی برخوردار است و برای اصلاح طرح لبخند گزینه ی مناسبی می باشد و علاوه بر آن در برابر سایش نیز مقاومت و استحکام خوبی دارد.

طیف رنگی کامپوزیت توکویاما

این کامپوزیت دقیقا همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم از طیف رنگی این کامپوزیت متنوع بوده و می توانید با توجه به رنگ دندان های خود از بهترین آن استفاده کنید. این کامپوزیت دارای یک سری خصوصیات و ویژگی هایی می باشد که این خصوصیات و ویژگی ها می تواند منجر به ایجاد توانایی هایی در سطحی مناسب جهت تغییر رنگ سطح کامپوزیت و همچنین تطبیق یافتن و هماهنگ شدن آن با دندان های طبیعی به میزان بسیار زیادی گردد.

فیلرهای کره ای شکل در ساختار کامپوزیت

کامپوزیت توکویاما دارای ذرات پر از نانو  است که از پرکننده های کروی نیز در آن استفاده شده است. باید سهم بزرگی از موفقیت کامپوزیت ژاپنی توکویاما را به علت بهره گیری از ویژگی های کروماتیکی آن دانست. در ساختار کامپوزیت توکویاما ماده ای کره ای شکل به اندازه ی 260 میلی متر وجود دارد. این فیلرهای کره ای شکل موجود در ساختار کامپوزیت ونیر سپیدنت  باید دارای طیف رنگی قرمز به زرد باشند تا بتوان اطمینان حاصل نمود که نور و اجزای نور به راحتی خواهند توانست که از این ترکیب موجود در این مدل از کامپوزیت عبور نمایند. نکته ی قابل توجه آن است که این ساختار به هیچ عنوان نیازی به افزوده شدن رنگ دانه ها و یا مقداری رنگ (چه طبیعی و چه مصنوعی) ندارد.

طول عمر کامپوزیت توکویاما

رنگ کامپوزیت ونیر سپیدنت بسیار گسترده است و این مزیت بزرگی به حساب می آید اما ویژگی دیگر که نشان دهنده ی کیفیت یک کامپوزیت است، ماندگاری دوام و طول عمر است. کامپوزیت دندان از طول عمر مفیدی برخوردار می باشد و علاوه بر این قضیه برتری دیگری نیز که دارد این است که جهت نصب شدن و انجام خدمات پس از نصب به کمترین و سایل و لوازم جانبی نیاز دارد. در صورتی که پزشک این مدل کامپوزیت را برای بیمار انتخاب نماید از ابزارهای بسیار کم و محدودی استفاده می نماید. علاوه بر آن روند کار و درمان در بازه ای سریع انجام می شود. در واقع چنانچه دندان پزشک برای دندان بیمار خود از کامپوزت توکویاما استفاده نماید، برای به کار گیری آن بر روی دندان های دارای مشکل بیمار با دردسر و پیچیدگی خاصی روبرو نخواهد شد و با کمترین تلاش ممکن می تواند به راحتی کامپوزیت را بر روی دندان بیمار نصب نماید.

مراقبت های لازم پس از انجام کامپوزیت

رعایت بهداشت دهان و دندان نه تنها از پوسیدگی و خرابی دندان ها جلوگیری می کند بلکه موجب افزایش طول عمر کامپوزیت ونیر سپیدنت نیز می شود. پس از کامپوزیت کردن بهتر است که به مواردی که در ادامه گفته می شود توجه بسیاری داشت:

  1. روزانه و به طور منظم از مسواک و نخ دندان استفاده شود.
  2. از استعمال سیگار و دخانیات خودداری شود.
  3. باید از گاز زدن میوه های سفتی از قبیل سیب ، هویج و یخ و… اجتناب کرد.
  4. به منظور بررسی وضعیت دندان ها در بازه های زمانی منظم به دندان پزشک مراجعه شود.
  5. از نوشیدنی ها و خوراکی های رنگی مانند نوشابه، چای، قهوه و… کمتر استفاده شود چرا که موجب تغییر رنگ کامپوزیت می شود. 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.